Universitat Rovira i Virgili

Estem d'enhorabona!! El nostre company Raúl Beltran ha rebut un premi de fotografia de la URV

El IV Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials, que pretenia mostrar la recerca i les activitats de divulgació científica de la Universitat, ha tingut dos guanyadors i un accèssit. Els participants havien de publicar a Twitter o Instagram imatges, amb l'etiqueta #FotoRecercaURV2018, que fessin referència a qualsevol disciplina científica i tècnica, tant relacionada amb les activitats d'investigació i innovació com amb la divulgació científica i les aplicacions tecnològiques.

L'investigador Raúl Beltrán és l'autor de la millor fotografia -segons el jurat- de la modalitat general, aquelles que mostren objectes que tenen una dimensió real major a 1 mm. En aquesta modalitat s'han presentat 25 imatges. Beltrán mostra una flor de Jamaica (Hibiscus sabdariffa) que va anar a buscar a Senegal per estudiar si els seus polifenols ajuden a prevenir algun procés implicat en l'obesitat. Aquesta planta és utilitzada en molts llocs del món com a remei natural per curar malalties. Al Senegal, els nadius l'usen per al mal de queixal o per l'estrenyiment. A Mèxic i a alguns països asiàtics és coneguda pels efectes antihipertensius.

Elementos relacionados